מזכיר מועצת גדולי התורה: "להקים מנהל עצמאי לחינוך"

איתי גדסי 3 Comment on מזכיר מועצת גדולי התורה: "להקים מנהל עצמאי לחינוך"

הרב מרדכי שטרן, מזכיר המועצת החסידית לחברי הכנסת של אגו"י: להקים מנהל עצמאי לענייני חינוך. לחוקק חוק שיקבע את הסטטוס קוו הקים בענייני השבת ולפעול למען פתרון הדיור

צילום: יהודה פרקוביץ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מזכיר המועצת החסידית שלך לחברי הכנסת של אגודת ישראל מכתב מפורט לאחר ישיבת מועצת גדולי התורה, בשלושה נושאים.

הראשון נושא החינוך, והתערבות משרד החינוך. על כך כותב הרב מרדכי שטר כי מאחר ועצמאות החינוך החרדי היא תנאי הכרחי להצלחת החינוך החרדי, "נתבקשתי על ידי מועצת גדולי התורה להודיעכם כי יש להקים בדחיפות מנהל עצמאי או מועצה עצמאית למוסדות חינוך חרדיים (דוגמת המועצה להשכלה גבוהה) וזאת על ידי חקיקת חוק חדש בנושא.

שטרן הוסיף ודרבן את הח"כים וכתב כי "עליכם לעשות כל הדרוש למען עצמאות החינוך החרדי, ולמנוע בכל הדרכים העומות לרשותכם את התערבות משרד החינוך".

במכתב בנושא הדיור כותב מזכיר המועצת החסידית כי "לאור המצוקה הגדולה, התבקשתי על ידי רבותינו להודיעכם שיש לפעול שבכל פיתרון דיור של הממשלה לציבור הכללי יקבל גם הציבור החרדי את חלקו המגיע לו לפי תנאים המתאימים למגזר החרדי.

בנושא חילולי השבת הביא הרב שטרן במכתבו את דעת חברי מועצת גדולי התורה שקובעת כי לאור הפרות הסטטוס-קוו בנושא השבת במספר ערים "נתבקשתי להודיעכם שדעתם היא שהיהדות החרדית לא תוכל לשתף פעולה עם ממשלה כזו. ולכן עליכם לעשות ככל שביכולתכם לחקיקת חוק שהסטטוס קוו הקיים ומקובל זה עשרות שנים בישראל שלפיו מתנהלים כל ענייני הדת והיהדות על ידי רבני הזרם האורתודוכסי – חייב להישמר כפי שהיה עד היום".

ימים יגידו האם באגודת ישראל יצליחו לעמוד במשימות אלו במהלך המושב הקרוב של הכנסת.

IMG-20160922-WA0047

IMG-20160922-WA0048IMG-20160922-WA0046



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    הרב מרדכי שטרן שליט"א הוא האיש הנכון במקום הנכון
    המבחן הוא עד כמה באמת החכי"ם מחוייבים ונשמעים להחלטות המועצת
    באמת ימים יגידו

  2. 2

    זה נשמע רציני, הלוואי שיצליחו

  3. 1

    צריכים גם לעשות סדר בבית ולדרוש מגולדקנופף כזכין מפעיל צהרונים להפסיק לכפות על מוסדות חינוך תוכניות לימוד של משרד החינוך בצהרונים
    יהודי יר"ש יודע שלא כל דבר עושים בשביל כסף!!!